ASSESSORAMENT ESPECIALITZAT A ESCOLES
Per l’equip d’Hemisferi l’assessorament a les escoles és un dels punts bàsics de la intervenció que correspon quan es detecta un nen amb AACC: De poc serveix la detecció si després no es treballa amb l’escola per tal de que es puguin fer els canvis necessaris a l’aula.
És per això que recomanem a les famílies compartir amb el tutor del seus fills o amb algun referent de dins de l’escola (psicòleg, coordinador de cicle, director, etc.) el diagnòstic.
Hi ha escoles que ja tenen experiència i formació en l’àrea de les AACC i que, per tant, amb rapidesa articulen les mesures necessàries. Però si això no és així i cal anar a l’escola per treballar les noves línees metodològiques o els canvis curriculars necessaris, el psicòleg d’ HEMISFERI que hagi dut a terme l’avaluació es desplaçarà al centre per reunir-se amb mestres i psicòlegs dels nens o adolescents.
Finalment, realitzem reunions de seguiment amb l’escola, que solen ser trimestrals, per tal de valorar com estan funcionant les mesures implementades, ajustar els punts que siguin necessaris i/o incorporar noves estratègies.